Dr. Michael Schulz

Beiträge auf Konferenzen

Badura, D., Schulz, M.: Datenkompetenzen für die Massen – Muss Self-Service Data Mining scheitern? , LWDA 2018, S. 13 – 20.

Neuhaus U., Schröder H., Schulz M.: Die Mitarbeiter von morgen – Kompetenzen künftiger Mitarbeiter im Bereich Business Analytics, Tagungsband der 14. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik, Siegen 2019.

Neuhaus, U., Schulz, M.: Live Measurement of Player Performance During Soccer Matches – A Text Mining Approach, Great Lakes Analytics in Sports Conference, Stevens Point 2018.

Engler, Tobias H.; Schulz, Michael; Winter, Patrick: Towards a Social Data Enriched Search Algorithm for Business Intelligence Portals, ECSM – European Conference on Social Media, Brighton 2014.

Hänel, Tom; Schulz, Michael: Is There Still a Need for Multidimensional Data Models?, ECIS – EuropeanConference on Information Systems, Tel Aviv 2014.

Ogushi, Yoko; Schulz, Michael: セ フサービ ビ ネ インテ ェン SSBI 文献の テータ についての検討, Japanese Academic Meeting on Information Systems, Okinawa 2015.

Schulz, Michael: Big Data, Little Information – Extending the Data Warehouse for Social Media Analysis, ECSM - European Conference on Social Media, Brighton 2014.

Schulz, Michael, Hänel, Tom: On the Impact of Data Modeling on Representational Information Quality, MKWI - Multikonferenz Wirtschaftsinformatik, Paderborn 2014.

Beiträge in Sammelbänden

Schulz, M., Schwieren, P.: Aktueller Stand der Nutzung von Cloud-BI und Analytics, in: Finger, R. (Hrsg.): BI & Analytics in der Cloud – Architektur, Vorgehen und Praxis, TDWI, dpunkt.verlag, 2018, S. 201 – 218.

Alpar, Paul; Schulz, Michael: Data Mining, in: Niedereichholz, Christel; Niedereichholz, Joachim; Staude, Joachim (Hrsg.): Handbuch der Unternehmensberatung – Organisationen führen und entwickeln, Kennzahl 3471, Berlin 2014.

Winter, Patrick; Schulz, Michael; Engler, Tobias H.: Finding Information Faster by Tracing My Colleagues' Trails: A Reference Algorithm for Enterprise Search, in: Benson, V., Saridakis, G., Tuninga, R. (Hrsg.): Analyzing the Strategic Role of Social Networking in Firm Growth and Productivity, Hershey 2016.

Beiträge in Zeitschriften

Badura, D., Schulz, M.: Kleine Barrieren für große Analysen – Eine Untersuchung der Eignung aktueller Plattformen für Self-Service Data Mining, HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 2019.

Neuhaus, U., Schulz, M.: Wie nennt ihr, was ihr da tut? Der Begriff „Analytics“ in der betrieblichen Praxis, NORDBLICK, Heft 6, 2018, S. 4 – 29.

Alpar, Paul; Engler, Tobias H.; Schulz, Michael: Influence of Social Software Features on the Reuse of Business Intelligence Reports, Information Processing and Management 51(3): 235-251, 2015.

Alpar, Paul; Schulz, Michael: Self-Service Business Intelligence, Business & Information Systems Engineering 58(2), 151-155, 2016.

Engler, Tobias H.; Winter, Patrick; Schulz, Michael: Understanding Online Product Ratings: A Customer Satisfaction Model, Journal of Retailing and Consumer Services 27: 113-120, 2015.

Ogushi, Yoko; Schulz, Michael: Self-Service Business Intelligence (SSBI) : Categorizing into Dimensions of Interest in Scholarly Literature, 経済論集 100: 97-115, Niigata 2016.

Schulz, Michael; Winter, Patrick; Choi, Sang-Kyu Thomas: On the Relevance of Reports – Integrating an Automated Archiving Component into a Business Intelligence System, International Journal of Information Management 35(6): 662-667, 2015.